keindahan atau kesuraman?

keindahan atau kesuraman?
bunga yang cantik akan memberi ketenangan dan keindahan kepada empunyanya namun jika bunga itu layu ia akan memberi kesedihan kepada empunyanya...oleh itu,carilah bunga yang dapat menghiasi hidup kita dengan keceriaan dan kebahagiaan sementara kita masih terdaya mencarinya...xoxo~

Tuesday, November 9, 2010

Perempuan vs Wanita vs Gadis

Perempuan
Kekadang aku sendiri x paham pompuan
Walaupun aku pompuan
Kenapa?
Konpius? pelik? ilang akal?
Begini alkisahnya...

Seperti yang kita suma da terlebih maklum la kan
Zaman skunk nie da ramai pompuan 
Yang da xkesah pasal diri dyeowang
Meaning "diri" tu aku ase korang paham kot
Diri yang terlalu murah 
Sanggup memberi tanpa pape balasan
Why?
Coz love..cinta..lelaki...
Hurm..
Mungkin betol kata owang,
Cinta tu buta
Walaupun pada pandangan mata aku
Bukan cinta yang buta
Tapi orang yang bercinta tu

Aku teringat kata lecturer aku
Dalam dunia nie
Ada 3 jenis manusia yang xbleh nak dibawa berunding

1. manusia yang tengah mabuk
2. manusia yang tengah lapar
3. manusia yang tgh angau berchenta

Aku ase ada betolnye tu
Sometimes aku terpikir gak la kan
Nape senang2 je nak bg kat bf 
Ada la kot sebab masing2
Hak individu
Ok fine

Then kita pompuan nie
Mudah ikut ckp bf kita kan
Apa je dye nak suma kita bagi
Duit, henpon & pape je la
Ada sebab pompuan camnie
Kalu owang yang sama level ngan aku
Maybe sebab kitorang takut 
Kehilangan mamat tu
Yela bukan sng ada lelaki
Yang nak kat spesies kitorang nie

So da alang2 ada owang nak
Kita keep him as best as we can la kan
No matter apa yg dye nak
Janji he oweys by our side
Hmmm...
Nie la kelemahan kita pompuan..
Tapi aku tau susah kita nak avoid benda nie

aku ckp benda nie secara open
Kalu ada yang terasa
So sowry
Tak ada niat nak lukakan ati sapa2
Juz terpikir plak
Lepas tengok satu drama tadi
Pape pun juz try our best to avoid this ok?
N boys,
U all jgn la try amek kesempatan plak kat pompuan k
Mentang2 owang tu sayang tahap gaban
Slumber puyuh je amek kesempatan
Tak baik tauuuuuuuuuu!

~xoxo..peace!~
~ words from heart [ the lost symphony ] ~



2 comments:

  1. tak terasa...
    tapi kenal ramai ppuan yg patut terasa..
    hehehehe

    ReplyDelete
  2. heheheh...xder niat nk tuju kat sesapa pun...

    ReplyDelete